Dag 8 – Har du och din hund tävlat

Rallylydnad

Debuten vart i strängnäs i höstas och hon var så himla duktig appropå hennes första tävling och att den var utomhus. Resultatet vart tyvärr diskade, pågrund av mig då jag råkade röra henne medvetet (ooops…) annars hade vi fått 78 poäng på debuten med kommentaren ”Fint samarbete, mycket fokuserad hund, tänk på att aldrig ta i hunden på banan”. En månad efteråt åkte vi till Fagersta (inomhus) och tävlade, Guuud så fin hon var! 93 poäng med kommentaren ”Mycket trevligt ekipage. Bra jobbat” och en 10:plats av 50 ekipage, där visade hon att hon faktiskt kan! därefter var vi till kungsör och fick en diskning till… av samma anledning (fast rörde henne inte men domaren såg fel) däremot var det verkligen inte Dizcos dag, hon var väldigt ofukuserad! trots att jag var missnöjd med hennes insats hade vi ändå fått 72 poäng om inte domaren trott att jag rörde henne…kommentaren på denna tävlingen löd ”Fin attityd & trevlig handling”.

11117387_968465826498211_1873332678_nDärefter var vi till Kista på dubbeltävling och första så gick det jättebra men JAG RÅKADE MISSA EN SKYLT(???) hur kunde jag de?? fattar inte, men tar på mig den helt och hållet, (hade blivit 83 poäng annars) kommentar ”Träna 1,2,3 med framtassarna i backen, Jättefin kontakt. synd på missat moment”. Nu vart det väntetid och vi fick vänta rätt länge tills jag skulle starta igen i andra tävlingen, väl inne på plan så gav hon ALLT och var såååå grym! tyvärr ett snett sitt på start och sen tappade hon lite fokus i slutet endast 2 skyltar kvar drog vi på oss en -3 (för sträckt koppel,bristande samarbete och förarfel) hon kom förlångt fram helt enkelt och sen på sista momentet en -10 för att hon11093284_968465863164874_402332251_n helt plötsligt skulle upp och krama mig och då även -3 för att hon rörde mig och -1 för att hon satt sig snett framför mig på samma moment, så det slutade med 82 poäng med kommentaren ”Härligt allert ekipage, bra tempo, många fina moment, synd på slutet) och hon höll ihop det sååå bra trots agility tävling planen bredvid (hon älskar ju agility så hon kunde lika gärna sprungit dit och hoppat med dom) och de hade skällt från den planen hela dagen så vart förvånad att hon hade så mycket kvar att ge!

11096913_968183349859792_194514868_nDagen efter Kista så åkte vi till Bålsta och skulle förhoppningsvis ta vårat sista kvalificerande resultat, hon var sååå duktig! jag råkade göra en miss på moment 3
som var slalom och gick rakt fram efteråt fast det var åt vänster så -3 för bristande samarbete och -3 för förarfel (tar heeelt på mig den då jag gick fel först men rättade till det och Dizco hann inte riktigt med), sista momentet skulle hon sitta men fattade inte riktigt så vart tvungen att säga igen och då satt hon sig så -1 för att jag sa till igen, 93 poäng och en 1:a plats!!! kommentar ”Proffsigt utförande” vart så glad då detta var rottweilerklubben som anordnade och att det var vårat avslut i nybörjarklassen!

Debut i fortsättningsklassen gick inte som planerat, hade inte tränat 8:ans frestelse alls och hoppades att jag hade turen att inte få den på min bana! men såklart var den med och kan ju bara säga att jag hade en lite väl busig hund på planen! :p hon sprang till leksakerna när hon såg dom och jag började locka på henne och hon när hon sprang emot mig igen så sa jag ”braaa” men då tyckte hon att hon var duktig och dök tillbaka till leksaken, hahaha! Vi vart diskade pga att efter hon släppt leksaken gick hon tillbaka till hindret och hoppade det igen (sa ju att hon älskar hinder) sen resten av banan gick bra! kommentar ”Disk-hoppar hindret igen, Bra kämpat med en glad hund” 

Det värsta var att testade exakt denna bana en vecka efteråt utan att ha tränat, och hon gör den klockrent utan att kolla på leksakerna i 8:ans frestelse….

Vi är nu anmälda till 3 tävlingar och hoppas de går bra! : )10702207_10204086084546126_7428595261723784226_n

Utställning

Hon har fått bra omdömen på utställningar, Excellent på 2 av 3! : ) Hon är väldigt feminim och rör sig mkt bra, m.m.

MH

mh2

vet inte om detta räknas men Dizco har gått MH med uppfödaren (jag kunde inte den helgen) och Jag är väldigt nöjd med resultatet och inga aggressioner och avreagerar väldigt fort från rädslor! även 1:a på skott!

mh3mh5


Dag 1 – Presentera mig själv 
Dag 2 – Presentera min hund (Finns på deras flikar)
Dag 3 – Visa en rolig bild på din hund
Dag 4 – Din första hund
Dag 5 – Det här älskar min hund
Dag 6 – Det här tycker inte min hund om
Dag 7 –  Hundsport
Dag 8 – Har du och din hund tävlat?
Dag 9 – Renrasig eller blandras? (IMORGON…)

2 reaktioner på ”Dag 8 – Har du och din hund tävlat

Kommentera

