Dag 9 – Renrasig eller blandras?

11106428_968434529834674_1847975738_n

Jag har både renrasiga och blandraser, jag föredrar renrasiga då man vet ungefär vad det är för hund man får och sedan kan man kolla MH och stamtavlor osv. På det sättet kan man läsa om morföräldrar och farföräldrar och se deras resultat osv.

Men jag tycker även om blandraser men det beror på vad för blandraser har träffat både trevliga och lite otrevliga hundar. När det kommer till att blanda bruksraser/stora raser så tycker jag inte riktigt om det just för att det ofta blir fel på leder eller höfter, även mentaliteten kan bli knas.

Somsagt det beror på vad för blandning och mest vem ägaren är! Att blanda en ras med en annan ska man tänka igenom, om man ska blanda två raser kan man tänka sig vad raserna är gjorda för och då kan man ta två raser gjorda för ganska lika saker så vet man lite mer vad man får.

Men allt beror på ägaren och vad den gör hunden till! Men för min del blir det renrasiga hundar om jag inte är för ett speciellt själ.


Dag 1 – Presentera mig själv 
Dag 2 – Presentera min hund (Finns på deras flikar)
Dag 3 – Visa en rolig bild på din hund
Dag 4 – Din första hund
Dag 5 – Det här älskar min hund
Dag 6 – Det här tycker inte min hund om
Dag 7 –  Hundsport
Dag 8 – Har du och din hund tävlat?
Dag 9 – Renrasig eller blandras?
Dag 10 – Berätta om din hunds ras

Kommentera

