Tävling

Ja idag var det ju tävling i Bro-Håbo. Rallylydnad Fortsättningsklass, 2 starter med samma domare. Jag tänkte utvärdera starterna här 🙂 Måste bara säga att tyvärr vart det inga kamerabilder då jag glömde att minneskortet ej var i så vi satt och fota utan att någon bild vart sparad….. suck. Så ni får tyvärr lite suddiga mobilbilder tagna från video.

Start 1 vid halv 10wwwwww

Det var väääldigt kallt och vi satt och försökte värma oss. Måste säga att banan var svår, det var 2st 8:ans frestelser (en med gummileksaker och en med 2 bollar) och sen även långsam gång mot hinder och även över och efter det. När jag såg att det var 2st 8:ans frestelse och dessutom hade den ena bollar… så blev jag ännu nervösare…! Men nu till starten, Dizco gick väldigt bra, något ofokuserad men ändå med mig och taggad!

www

Vi kom fram till 8:ans frestelse och allt som vari mitt huvud var att hon INTE skulle ta dom, och hon kollade lite men inge mer än så. Där var 1 av 2 klar, nu var det bara den med bollarna kvar… och allt som är innan och efter det då.

Den med bollarna gick bra, trots hennes kärlek för bollar! Hon kollade på dom och man såg hur sugen hon va men hon höll sig och gick förbi!!!! Så jäkla stolt över henne och nu vet jag att min träning fungerar! 79 poäng slutade vi på, en -10 för fel övning på en tyvärr men är SÅÅÅ NÖJD!! kommentaren löd ”Mjukt och fint jobbat men lite ofokuserad idag” denna domaren hade jag ju sist när Dizco var så busig och tog 8:ans frestelse.wwwwwww
Start 2 vid halv 2

Denna start var Dizco väldigt trött, även jag! Jag var inte så himla taggad jag heller men körde på ändå. Dizco var rätt OK efter jag taggade igång henne lite men oj vad det släppte när vi gick in på plan! Hon var såååå seg och trött men gjorde de jag bad henne om. Accepterar att hon var trött helt klart! Trodde vi skulle få typ 60 poäng men efter lång väntan på protokollet så stog det ändå 78 poäng med kommentaren ”Snygg tempoväxling! Bra jobbat!”. Vart så glad att vi tog kvalificerande resultat!

Tyvärr har jag inga bilder på denna rundan då mamma skulle filma men råkade ta 2 bilder på start och slut.. hahah..! Nu behövs endast 1 till kvalificerande runda och vi har RLD F titeln!! 😀 Jag hoppas att vi har den senast 1 Maj!w2w1


Vill även gratulera Dizcos kille Arrak och hans duktiga matte Johanna till hans första titel som han tog idag! Grymt duktiga är ni med så fina och höga poäng! Nu blir det Fortsättningsklass! Vill även gratulera min kompis Clara med hennes 2 hundar (Prima och Vera) som idag tävlade första gången i rally och fick 2 kvalificerande resultat på båda!

Kommentera

