Dag 13 – Hur valde du kennel?

Kenneln som Dizco kommer ifrån visste jag om, då vi ”kände” hon som har kenneln och sedan såg vi att hon skulle ha valpar och vi vet att hon föder upp hundar med bra mentalitet och arbetslust. Hundar som har bra både mentalitet och exteriör. Det är en seriös kennel och om jag skulle ha en rottweiler så fanns inget annat val just då för mig eller mina föräldrar. Vi ville ha bra kontakt med uppfödaren ifall man undrar något eller liknande osv. Jag kollade även hur deras MH såg ut och stamtavla innan.

Dizcos föräldrar

devarox de niro

anthos_star

Dizco just nu!
11136490_969131143098346_371071424_o

Men om jag skulle välja kennel idag så kollar jag mycket på deras hundars meriter, stamtavla och exteriör, sedan vill jag ju gärna träffa föräldrarna. Kenneln ska vara seriös och vilja ha kontakt med mig som köpare, föda upp friska och sunda hundar med bra mentalitet. För mig handlar det inte om hur långt man får åka för att hämta valpen utan jag vill ha det jag söker i en hund och då åker jag hellre långt för att få det.


Dag 1 – Presentera mig själv 
Dag 2 – Presentera min hund (Finns på deras flikar)
Dag 3 – Visa en rolig bild på din hund
Dag 4 – Din första hund
Dag 5 – Det här älskar min hund
Dag 6 – Det här tycker inte min hund om
Dag 7 –  Hundsport
Dag 8 – Har du och din hund tävlat?
Dag 9 – Renrasig eller blandras?
Dag 10 – Berätta om din hunds ras
Dag 11 –En ras du skulle vilja ha
Dag 12 – En ras du inte vill ha
Dag 13 – Hur valde du kennel?
Dag 14 – Viktiga egenskaper när du väljer hund (IMORGON…)

Kommentera

