Dag 14 – Viktiga egenskaper när du väljer hund

När man väljer hund ska man först ta reda på vad man själv är ute efter i en hund så att besluta vilken ras dina ”behov” passar in med. Efter du har beslutat ras så kan du kolla in olika kennlar och se vilka som föder upp hundar som passar in på dina krav, om det är så att du vill träna och tävla kanske en viss kennel passar bättre in medans en annan är bättre om du vill ha något annat utav hunden.

Egenskaper jag vill ha utav min hund är:

-Kamplust11106540_968181539859973_375848823_n

-Föremålsintresse

-Arbetslust och vilja

-Snäll i hantering och okomplicerad att ha med sig

-Barnvänlig  

-Stabil mentalt

-Modig och inte för feg

Lekfull 

 

När man väljer valp så vet man ju inte riktigt alla egenskaper den har  då den är valp och vissa egenskaper syns ju mer efter de kommit upp i åldern, men man ska gå på magkänsla och lita på uppfödaren. Sedan så vissa egenskaper kan man ju träna in mer än andra och jobba på.


Dag 1 – Presentera mig själv 
Dag 2 – Presentera min hund (Finns på deras flikar)
Dag 3 – Visa en rolig bild på din hund
Dag 4 – Din första hund
Dag 5 – Det här älskar min hund
Dag 6 – Det här tycker inte min hund om
Dag 7 –  Hundsport
Dag 8 – Har du och din hund tävlat?
Dag 9 – Renrasig eller blandras?
Dag 10 – Berätta om din hunds ras
Dag 11 –En ras du skulle vilja ha
Dag 12 – En ras du inte vill ha
Dag 13 – Hur valde du kennel?
Dag 14 – Viktiga egenskaper när du väljer hund
Dag 15 – Ett roligt ögonblick med din hund (IMORGON…)

Kommentera

