Dag 15 – Ett roligt ögonblick med din hund

Detta är kanske inte så roliga när man skriver dom såhär men här är några roliga ögonblick med Dizco.

På hundsimmet: Dizco blir nästan alltid 11121098_970533396291454_1659956432_nskendräktig efter hennes löp och får rätt stora tuttar, och jag har varit på hundsim med henne under en period då jag ville testa på det och efteråt vibbades hon (en platta hunden sitter/ligger på som vibrerar) och eftersom hennes tuttar var så stora så dallrade dom väldigt mycket, hahaha…. Dessutom ville hon inte släppa bollen hon hade under simningen och stod med den i munnen medans jag duschade av henne sen fick jag säga åt henne att hon var tvungen att släppa den då det inte var hennes (hon vill gärna bära saker när hon är skendräktig).

När vi körde sök: När jag var på ett hundläger i Strängnäs skulle vi köra sök och när jag släpper henne för att hämta sökrullen så springes hon snabbaste vägen och hämtar den. Man ska då ropa in hunden så den kommer med rullen men Dizco tyckte det var sååååå kul att hon hittade den och att matte ropade att hon var duktig så hon fick världens fnatt och sprang runt i skogen med värsta lyckoruset med rullen i munnen :p efter en litet tag kom hon med rullen flåsandes och trött…. hahaha.

Löptrosor: Dizco HATAR löptrosor och när hon har dom på sig är det såååå kul för hon kan verkligen inte gå normalt i dom! hon liksom fattar inte att det sitter något på hennes häck och får nästan panik! Kunde tyvärr inte lägga upp film på det, ska försöka kolla upp hur man gör 🙂

Rallylydnadstävling: Debuten i fortsättningsklassen gick ju sådär…haha. För tillfället var det INTE kul, men efteråt skrattade jag åt det då jag får skylla mig själv att jag inte tränat det momentet och att jag har en lekfull hund. Men såhär va det, Dizco är väldigt lekfull av sig och jag hade inte tränat på 8:ans frestelse och hoppades att jag skulle ha turen med mig i debuten att den inte skulle vara med.. men den var med.. Dizco hade varit ganska trött den dagen och jag trodde det skulle gå bra ändå men när tjag skulle göra snurr under gång så fick hon syn på en gummileksak i 8:ans frestelse och trippade iväg och började leka med den, jag ropar och ropar och tillslut släpper hon och börjar trippa tillbaka till mig… Jag säger ”braaa” och hon ba åh tttnu var jag duktig, nu ska jag leka igen och vänder sig och leker med leksaken igen, detta händer ca 2 gånger till och sen får jag med mig henne och då går hon och hoppar hindret vi redan hade gjort (älskar att hoppa) ttsen så är vi på banan igen… så här i efterhand så är jag glad att jag inte gick av banan med henne utan fullföljde för resten av banan gick ju bra och som sagt hon är inte ens 2 år så bara att träna att hon får leka och ha kul om hon inte kollar/leker med DOM leksakerna! :p

Sen är det alltid lika kul att kolla på henne när man kastar en boll till henne då hon ÄLSKAR att springa runt runt och runt med bollen :p


Dag 1 – Presentera mig själv 
Dag 2 – Presentera min hund (Finns på deras flikar)
Dag 3 – Visa en rolig bild på din hund
Dag 4 – Din första hund
Dag 5 – Det här älskar min hund
Dag 6 – Det här tycker inte min hund om
Dag 7 –  Hundsport
Dag 8 – Har du och din hund tävlat?
Dag 9 – Renrasig eller blandras?
Dag 10 – Berätta om din hunds ras
Dag 11 –En ras du skulle vilja ha
Dag 12 – En ras du inte vill ha
Dag 13 – Hur valde du kennel?
Dag 14 – Viktiga egenskaper när du väljer hund
Dag 15 – Ett roligt ögonblick med din hund
Dag 16 – Andra husdjur i ditt liv (IMORGON…)

Kommentera

