Tävlingen

ja. Vad ska man säga. Banan var sååå himla lätt och vi kunde lätt ha kammat hem en hög poängare på den. Jag var väldigt seg idag och trött, men när vi kom till tävling skärpte jag mig och försökte bli piggare. När jag värmde upp Dizco var hon väldigt duktig, hon var med mig och jag kände att detta kan vi ta! När vi sitter och kollar på de innan ser vi att en av hundarna innan oss kissar mitt på planen… Resterande hundar som var efteråt hade väldigt stora problem med den platsen, antingen vart de äcklade och ville inte stå på stället eller så luktade dom! 

Det vart min tur och jag ser att domaren går och tar på sig en STOR svart jacka…. (Jag som vet att Dizco reagerar på när människor har stora kläder på sig, dessutom hade domaren keps…) jag kopplar av henne och går in, hon vart något ofokuserad men ändå ok. På skylt nummer 4 var nosen i backen och öronen helt avslagna! För att hunden hade kissat där… Fick tillbaka henne och efter den skylten vart hon off…. Sen i slutet när vi kom till momentet ”sitt, sitt framför, höger ingång, sitt” så stog domaren väldigt nära, och Dizco kollade underligt och tyckte den var konstig dom stog där och bara kollade på henne med stora kläder… Och även där vart nosen i backen och öronen avslagna ett tag… Tillslut gjorde hon momentet, efter mycket om och men då den stora läskiga domaren stog så nära. Vi slutade på 65 poäng… Jag hade trott typ 56 så ändå lite förvånad men jäkligt less på ägaren och hans hund som pissade på planen och förstörde för alla andra medans han fick godkänt resultat då domaren inte såg att den lilla hunden kissade.. Alla gör såna misstag men jag som ägare skulle aldrig tillåta att min hund pissar på planen om det är så att jag förstör för andra… Jag skulle bära ut den från plan direkt. Och sen så låg domarens hund precis vid sidan av planen i en inhägnad av kompostgaller vilken även många hundar reagerade på då det var en sväng i närheten av den… 

   

Menmen nya tag tills nästa tävling om 2 veckor och hoppas vi får tidigt startnummer och att vi tar vårt sista kval.reslutat då….

Kommentera

