Lydnadskurs

Igår var det lydnadskurs och på schemat stod apportering, läggande under gång och inkallning.

Först ut var apporteringen. Som jag och Dizco verkligen behöver jobba på och behöver hjälp då vi fastnat lite. Och vi fick via hur vi låg till och sen sa dom hur vi kunde gå vidare. Väldigt bra tips fick jag så vi ska hem och jobba på det. vill så gärna sätta apporteringen klockrent på tävling så öva, öva, öva är det nu! hon ska ha ett bra gripande och hålla den ordentligt. Dizco var väldigt taggad trots att hon gått in i skendräktighet, så när vi stod och pratade om tips och sånt så satt hon sig fot och sedan kastade sig bakåt och backade runt mig med världens fart, haha så rolig! sån energi hon hade.. 😛

Sen så körde vi läggande under gång, och den kan Dizco bra. Hon gör ett bra läggande och instruktören sa att det är en 9, ett poängs avdrag kan komma då det är lite segt men ändå bra annars en 10. Man kan önska sig något snabbare så det ska vi jobba lite på nu också och se om vi fixar det, annars är jag nöjd med läggandet 🙂

Inkallningen hann vi aldrig med men detta moment är något jag vet att Dizco kan bra, hon kommer med mycket fart och sätter sig i fotposition fint också, ibland kan det bli något snett mot mig då hon kommer med sån fart så det ska vi nöta lite också.

Så kursen gick bra och är så _DSC0083taggad att börja träna på alla moment ordentligt men just nu ska vi bli klara med RLD F titeln sen så börjar vi med att slipa på alla moment i lydnaden och nöta, nöta, nöta!

Kommentera

