Skendräktig

Dizco är skendräktig och denna veckas träning har varit allt ifrån bra. Hennes huvud har varit lite överallt under träningen, hon har haft mycket energi men huvudet är inte riktigt med och det är ännu värre nu när det varit soligt och varmt för henne, hon drar sig till skuggan direkt.. tror det är skendräktigheten som spökat på de 2 sista tävlingarna…eller ja jag hoppas verkligen det!

Nästa helg har jag 2 starter på hemmaplan. Jag hoppas verkligen att skendräktigheten har gått ner, hon får hälften så mycket mat och mer motion så hoppas verkligen tävlingen går bra! Vill så gärna ha den sista gk runda i fortsättningsklassen! Är så himla nervös för just hur hon har varit i veckan och sista tävlingarna så kan allt hända… Hon gick ju så stadigt på nybörjarklassen…aja, hennes vecka den kommande veckan är vila och motion, tror inte jag tränar rally eller lydnad något alls faktiskt.

Sen är det spårkurs sista helgen i maj en hel helg och det tycker jag och Dizco ska bli grymt kul!! , sen tar Dizco vila från tävlingar och krav fram till augusti ungefär. Blir endast kravlös träning (blir väll kanske en utställning i juli hoppas jag) 🙂 efter nästa helg börjar vi nöta lydnadsklassen och är väldigt taggad att börja med momenten. Platsliggning, inkallning, hopp, läggande under gång håller vi på med och dessa kan hon väldigt bra. Vi jobbar jobbar och jobbar med apporten, det går sakta men säkert framåt. 

  

     

  

Kommentera

