Tävlingen

ja då ska jag utvärdera tävlingen. Sov väldigt dåligt och kunde inte andas för är sjuk, känns som om halsen är 1mm i omkrets…. Fast har inte ont men kan knappt andas…Va trött och inte alls jätte taggad. Nervös behöver vi inte ens prata om om jag var..

Vi åkte till tävlingen och ställde upp bur och la in Dizco, sedan gick jag banvanring, jag var start 12 och alltså jag var så himla nervös och kände sån press att jag måste klara detta. En 8:ans frestelse med godis i som man gick igenom 2 gånger. Det var en ganska svår bana, eller inte jätte men den var komplicerad då det var mycket svängar hit och dit och slalomer osv, många skyltar att hålla reda på. Utanför banan är Dizco jätteduktig, kopplar av och går in på plan, Dizco ”dör” alltså ingen fokus alls, väldigt många nosningar som hon inte brukar få.. Även -10 för fel övning osv…Min nervositet och press smittade av sig på henne och allmänt var det jag son förstörde för oss :/ efter jag gått av banan går hon fotgående som en Gud….det räckte inte till godkänt tyvärr, men jag hade ju en till chans så nya tag var det. Dizco fick äta upp (nästan) papperet från denna start;) 

 I start nummer 2 så var det en 8:ans frestelse MEN det var leksakerna som var med på debuten i fortsättningsklassen, dom som Dizco lekte med! Jag var inte lika nervös men oj vad jag hellre ville lägga mig i sängen och sova.. Var så himla trött och svårt att andas! Jag tänkte att jag kör som på träning! Säger inte massa ”bra” till henne hela tiden utan bara någongång då och då så hon är med mig, hon går så fint hela banan! Hon hade ett sånt fokus och jag fick bra feeling som i nybörjarklassen! I 8:ans frestelse så grep hon ena leksaken lite försiktigt och jag sa nej och då släppte hon den och struntade i den 😃 så jökla glad att hon lyssnade! -5 på att hon grep den och -3 för hon kom för långt ifrån mig då jag fortsatte gå för att inte få -3 för förarfel. Hon vart lite ofokuserad i dubbel slalomen och fick något poängsavdrag men påminde henne och då direkt fokus igen. Vi slutade på hela 85 poäng och 1 poäng ifrån pallplats och jag är mer än nöjd! Andreas sa innan 2:a tävlingen till henne att hon skulle få ett smarrit ben från arken om hon var duktig, tror vi ska börja muta henne lite mer för det funkade!😊 så hon fick ett riktigt smarrigt, köttigt och blodigt ben av honom. Hon fick även en leksak av mig för att hon var så duktig och har nu tagit hem RLD F titeln!😃🙈

   
     

Kommentera

