Detta händer i höst

På senare tid så tränas Dizco för mycket, alltså jag tränar henne lika länge som mina kompisar växlar mellan sina 2-3 hundar… så då kanske ni som läser förstår att hon bara tränar och tränar hela tiden utan att vila under träningspassen. Är oftast den som stannar kvar sist dessutom. Jag har kommit till en punkt i min hundträning att jag vill ha mer, jag känner att en hund inte riktigt räcker till, till alla timmar jag lägger ner på hundträningen. Detta har jag funderat på länge och planerat väldigt mycket för att få det att fungera och slitit hårt i sommar för att tjäna pengar. Har otroligt bra hundmänniskor runt om mig som har väldigt bra kunskap och jag har världens möjlighet just nu att utöka flocken ett snäpp.

Så i höst blir vi med valp, Dizco ska få bli storasyster och gud vad jag har längtat efter detta! jag har ju inte varit med i Dizcos valptid så nu är jag mer än redo att köpa mig en valp. Tanken är att köra lydnad, eventuellt bruks (beror på om jag lyckas få upp ögonen för det mer), och även testa på agility nu och såklart lite rally. Så hösten kommer se väldigt annorlunda ut, troligtvis blir de ingen tävling för Dizcos del heller denna höst/vinter… (kan berätta mer om det vid ett annat tillfälle), så i höst blir det väldigt annorlunda. Men iallafall, äntligen är allt klart och valpen kommer komma i oktober, men tänkte berätta mer om det senare när jag varit och hälsat på dom! 🙂12023076_1056996364311823_1202257887_n

Kommentera

