Andra planer för Dizcos del!

Det blir ingen mer tävling för Dizcos del förnst nästa år, Hade tänkt starta Avancerad klass i slutet av året men det blev ändrade planer för hon parades för lite mer än 3 veckor och väntar nu valpar, Konstaterat dräktig på ultraljud. Eftersom jag har henne på halvfoder (bibehållen avelsrätt) så hade jag inte så mycket att säga. Men tyckte det var väldigt kul att uppfödaren ville ta en kull på henne och det kan ju inte bli bättre timing med tanke på att jag får hem en valp om 2,5 vecka! när valpen kommer hem till mig så ska Dizco till uppfödaren. Så jag hinner få lite egentid med valpen och komma in i valptiden innan jag får tillbaka Dizco.

Dizco är parad med en riktigt snygg hane vid namn ”Sid Vom Bosnia”, fick träffa hanen och han var en riktigt stilig, stabil och trevlig hane!22 september 2015 mobilbilder 434

IMG_8540

Så är det någon hundträningnörd jag känner som letar en ny träningskompis så tveka inte att höra av er till Kaztuz kennel, Ulrika Stenholm! Skulle vara kul om hennes valpar kom till aktiva hem, och mer än gärna med sikte på tävling så man kan följa kullen 😀 Om någon undrar något kring Dizco svarar jag mer än gärna på frågor kring henne!

Valparna beräknas komma vecka 45 och leverans i slutet av december.

Kommentera

