Dizco är hemma

Äntligen så kom Dizco hem för en vecka sedan och allt har gått superbra!  

 Hon och Era fick ju träffas första gången och det gick suveränt! De fastnade för varandra direkt och nu är de oskiljbara 😅 vi firade nyår ihop och det gick också väldigt bra! Dizco leker väldigt fint och snällt med Era! 

 Dizco och jag har kommit igång med träningen och jag vet inte riktigt vad vi ska satsa på först, om vi ska köra lydnaden eller A:klass rally. Det är flest rallytävlingar i april/maj så troligtvis satsar vi inte på det förnst då ochisåfall  ordentligt och hoppas på titel då! Eller så gästar vi Uppsala hu:s tävling i Upplands Väsby den 6 februari för att testa på och om det går bra så gör det de! Men de är även en lydnadstävling samma dag så vet inte hur jag ska göra! Har inte speciellt stora krav sådär tidigt, eftersom hon vilat i 2,5 månad så är hon lite ofokuserad just nu, och jag som har tränat Era nu och hon börjar få väldigt bra grunder vill gärna peta lite på Dizco och jobba om de ”dåliga” och göra det till de bättre…

Så jag är lite kluven hur jag ska göra! Ska testa lite av varje nu under en tid och sen får jag se! Ska nöta tandvisningen i lydnaden så att hon blir någorlunda säker på den och vet vad som kommer att ske!

Gott nytt år förresten, såhär en vecka senare typ 😝

Kommentera

