Träna, träna, träna

Just nu så vill jag bara träna hundarna hela tiden för att bli bättre och nå mina mål, men det är så kallt att träna ute! Så längtar otroligt mycket till våren kikar fram!

Jag och Andreas åkte hem till Enköping igår för att hälsa på mor och far och sen åkte vi även till min syster och kolla på film på kvällen! Idag så vaknade vi halv 11 och senare åkte vi och tränade på Enköpings bk och tränade inomhus och det gick superbra, båda hundarna var taggade och just nu känns träningen så bra! Väntar på att en dålig tid ska komma då det gått superbra hela tiden sen jag fick Era… Men vi får hoppas det tar lång tid! Måste lägga upp en plan för båda hundarnas träning och även tävling under året! Och försöka få en struktur. För tillfället så jobbar jag och Dizco mest på att komma igång igen, uthållighet och attityd! Mycket fotgående då hennes tidigare har varit alldeles för dålig position, hon har legat väldigt långt fram så nu jobbar vi bak positionen och testar oss fram, har testat de sätter jag hjort på Era och hittills har det funkat bra men får se om de håller i längden 🙂 Era kör mest grunder i lydnaden så som fotgående (ska lägga in svängar nu), läggande, ställande och nu även lite apportering!

Här har ni en liten film från dagens träning 🙂

  
Tränade även igår och testade kasta en plast apport och se vad Era gör, kolla på filmen nedanför!! 

Kommentera

