Lydnadsträning

Idag tränade vi i Knivstas inomhushall och båda hundarna skötte sig väldigt bra! Dizco fick göra 3 tandvisningar på personer hon aldrig hälsat på och det gick superbra! Dock ville hon inte sitta kvar utan reste på sig innan de hann fram med sina händer men stog på samma ställe! Skulle haft film på det men missade att säga till min kompis att filma 😁

Dizcos position blir bättre och bättre! Just nu älskar jag hennes attityd och vilja och ska verkligen belöna upp den! Så fort jag ser att hon kommer av sig så byter jag till Era, på det sättet märker hon att de inte lönar sig! Hon är en rätt så avundsjuk hund så att jag tränar Era funkar superbra för då vill Dizco göra bättre ifrån sig 🙂

En film på Dizco från dagens träning!

  
Era körde jag fotgående, läggande med mest! I fotgåendet så håller vi på med svängar just nu, precis lagt in höger och vänster svängar, vi testar oss fram vad som blir bäst, om hon behöver hjälper för att de ska bli snyggt eller om hon har det i sig och det blir bra ändå 🙂 här är i allafall en liten film från dagens träning med Era!😃

  
Imorgon så ska vi åka och träna i Upplands väsbys inomhushall!😃😍 

Kommentera

